Wednesday, March 7, 2012

Are we ready to go?

In just over 24 hours, our adventure begins. It's been a long time in the making, right down to all the last minute details - like this one: This morning I phoned the Chateau de Versailles just outside of Paris to confirm our school group reservations. I gave the lady our booking numbers, and she said in her best English, "I'm sorry sir but you have cancelled this reservation." "Sacrebleu! Qu'est-ce que tu veux dire? Vous vous trompez!" was my response. "No, sir, you have sent an email to cancel these reservations. It says here that you wish to cancel this reservation in the email you send last week." So I said "Il doit y avoir une erreur. Probablement google translate ne faire passer le message que je voulais envoyer - Je voulais confirmer nos réservations avec cet e-mail! J'aurais demandé à mes enfants pour vérifier sur le e-mail avant je l'ai envoyé - ils aller à l'école d'immersion française. Pouvez-vous s'il vous plaît avoir la gentillesse de rétablir notre service de réservation?" Thankfully, she said "Yes, no problem sir". So we won't be waiting in line outside  Louis' house for 3 hours with the masses - we'll be walking right in like royalty.

People without reservations:

1 comment:

  1. Good for you for catching that. I have heard similar problems with Google Translate

    ReplyDelete